4 natuurlijke tips tegen misselijkheid

Er bestaan een aantal natuurlijke elementen die erg doeltreffend zijn tegen misselijkheid tijdens het eerste trimester van de zwangerschap!

1. Drink op de juiste manier

Net als bij striemen, is ook bij misselijkheid hydratatie van groot belang. Drink elke dag anderhalve tot twee liter water. Koppel daarbij het nuttige aan het aangename en kies voor water verrijkt met magnesium, dat ook nog eens goed is voor je darmtransit. Tip: probeer niet te drinken tijdens de maaltijd en drink de hele dag door kleine hoeveelheden.

2. Gember wordt je beste vriend 

Gember wordt al duizenden jaren lang gebruikt als doeltreffend wapen tegen misselijkheid. Je kunt gember rauw of gekonfijt eten, in poedervorm, in kruidenthee en zelfs als voedingssupplement.

Let wel op dat je niet de hele dag gember eet of er te veel van eet.

Je kunt ook zelf je eigen kruidenthee maken! Neem een stuk gember van 1 tot 2 centimeter en rasp het. Doe de vers geraspte gember in kokend water. Laat 10 minuten trekken en zeef je thee. Heerlijk! Je kunt er ook een schijfje citroen of wat honing aan toevoegen.

3. Citroenen in de aanslag

Citroenen helpen bij sommige mama's ook. Zodra je misselijk wordt, snijd je een citroen doormidden en ruik je eraan. Dat werkt echt! Of drink overdag ook eens wat water met wat schijfjes verse citroen.

4. Probeer eens een natuurlijke therapie

Betert de misselijkheid nog altijd niet? Probeer dan eens een natuurlijke therapie zoals homeopathie, acupunctuur of reflexologie. Je arts kan je ongetwijfeld enkele gespecialiseerde therapeuten voor zwangere vrouwen aanraden.

Goed nieuws! Bij de meeste vrouwen verdwijnt de misselijkheid vanzelf na het eerste trimester. Is je misselijkheid echt ondraaglijk en ben je er echt ziek van? Of blijft de misselijkheid duren na het eerste trimester? Praat er dan zeker eens over met je arts.

In samenwerking met Newpharma

Word lid van De Roze Doos

Meer dan 800 euro voordelen, waaronder toegang tot al onze geschenkdozen !

Advantages