Misselijkheid en braken

Ben je bang voor die zo gevreesde misselijkheid? Dan kunnen we je geruststellen: niet alle vrouwen hebben er last van.

Misselijkheid is een neveneffect van een verhoogd oestrogeengehalte. Het komt vooral ’s morgens voor en kan duren tot de 3de maand. Ook als je honger krijgt of wanneer je sterke geuren ruikt zoals kookgeuren, tabak of parfums kan je misselijk worden.

Consulteer je dokter als je veel en vaak moet braken. Zorg er natuurlijk ook voor dat je voldoende drinkt zodat je niet uitgedroogd geraakt.

Enkele anti-braaktrucjes:

  • Zorg voor ontbijt met veel eiwitten zoals yoghurt, eieren en kaas
  • Drink warme thee zonder melk en weinig suiker
  • Neem je ontbijt op bed! Eet langzaam. Beweeg voorzichtig eer je je rechtzet
  • Verlucht dikwijls je kamer
  • Vermijd vette gerechten die moeilijk te verteren zijn
  • Zorg voor minder overvloedig eten, maar op frequentere momenten om je maag leeg te maken
  • Drink tijdens of na je eten. Spuitwater (met mate) kan je soms helpen verteren
  • Strek je uit na elke maaltijd, indien mogelijk
  • Neem nooit een antibraakmiddel zonder medisch advies!

Word lid van De Roze Doos

Meer dan 800 euro voordelen, waaronder toegang tot al onze geschenkdozen !

Advantages