Je borsten

Je borsten zullen elke maand zwaarder worden. Dat is dan ook een van de eerste zichtbare tekenen van een zwangerschap.

Hier enkele tips: 

  • Draag een aangepaste bh. Die kun je eventueel ook ’s nachts dragen, als je borsten te zwaar worden. Een soepel model zonder bandjes zal je ademhaling niet belemmeren.
  • Trek je schouders naar achter en recht je rug. Deze houding laat je borsten tot hun recht komen en verlicht bovendien een vermoeide rug.
  • Versterk je borstspieren met behulp van aangepaste oefeningen :
    • hef je armen op ter hoogte van je schouders en plooi ze.
    • zet je handpalmen tegen elkaar.
    • druk ze zo stevig mogelijk tegen elkaar.
    • doe dat gedurende enkele seconden en laat terug los.
  • Besproei je borstkas met een koude douche.
  • Wrijf je borsten in met een voedende crème. Masseer ze zachtjes : ze kunnen gespannen en pijnlijk aanvoelen. Besteed voldoende aandacht aan je decolleté, je hals en je schouders. Masseer je tepels om ze tegelijk steviger en soepeler te maken.

 

Gezonde borsten!

Je borsten kunnen nu al colostrum afscheiden. Dat zorgt vaak voor korstvorming rond je tepels. Was ze met een zachte zeep en wrijf ze in met een zachte amandelolie of een hydraterende crème.

 

Word lid van De Roze Doos

Meer dan 800 euro voordelen, waaronder toegang tot al onze geschenkdozen !

Advantages