Beter eten

Om aan de toegenomen behoeften van je organisme te voldoen, moet je evenwichtig en gevarieerd eten. Met andere woorden: eet niet meer, maar beter! 

Het zal jullie beiden ten goede komen. Je lichaam ontvangt de nodige energie voor de veranderingen die het ondergaat in je baarmoeder en je borsten.

Je gewicht zal geleidelijk toenemen: vanaf de 4de maand zo’n 350 g per week. Je bloed zal je baby voorzien van alles wat hij nodig heeft: eiwitten, calcium, vetstoffen, koolhydraten, vitaminen en mineralen en je zal in opperbeste vorm blijven. Bovendien zal je bevalling makkelijker verlopen en zal je achteraf sneller je lijn terugkrijgen.

Eet zoveel groenten als je wilt, met voorkeur stoombereide groenten en vergeet ook fruit niet. Je zal een voorraad aan vitamines maken en je vermijdt constipatie. Probeer iets meer proteïnen dan gewoonlijk te eten, terwijl je ook liefst mager zou eten.

Je nodige calcium verdubbelt tijdens je zwangerschap. Probeer dus dagelijks melkproducten in te nemen. Als je niet van melk houdt, vervang je dit door kaas of yoghurt. Je hoeft vette producten niet helemaal te vermijden: in beperkte mate zijn ze heel handig. Een scheutje olijfolie om je pasta of groenten op smaak te brengen is perfect. En niets houdt je tegen om af en toe een stukje taart, chocolade of zelfs een cheeseburger te eten. Alles is een kwestie van afweging !

Word lid van De Roze Doos

Meer dan 800 euro voordelen, waaronder toegang tot al onze geschenkdozen !

Advantages